1. Millora pedagògica: amb la jornada intensiva es rendeix més,
l’atenció es concentra al matí i l’estudiant té temps a la tarda per assimilar
els coneixements, fer els deures, estudiar, etc.
2. Millores econòmiques: els instituts on només s’imparteix ESO i
batxillerat estarien tancats a la tarda, amb la qual cosa s’estalviaria
electricitat i calefacció. Els centres amb cicles formatius o batxillerat
nocturn estalviarien part d’aquestes despeses tancant llums d’alguns passadissos
i aules.
3. Així mateix, l’administració deixaria de pagar els dinars gratuïts als
alumnes que s’han de desplaçar a un altre municipi. Aquest diners es podrien
destinar a beques de menjador per a famílies amb pocs recursos econòmics o a
activitats extraescolars.
4. A més, les famílies que ho desitgessin deixarien de pagar el menjador i
es milloraria la qualitat de l'alimentació de molts dels alumnes que ara han de
dinar per força fora de casa.
5. Estalvi de temps: els desplaçaments del migdia per anar a dinar i
tornar a l’institut per a les classes de la tarda suposen una pèrdua de temps i
un desgast que els alumnes es podrien estalviar. Alguns alumnes necessiten
transport públic per a fer aquest desplaçament, i aquesta és una altra despesa
que s’estalviarien.
6. Conciliació d’horaris: els alumnes que fan extraescolars (la
majoria) podrien fer-les a partir de les tres o les quatre de la tarda, i
d’aquesta manera podrien arribar abans a casa. Així tindrien més temps per estar
amb la família, temps lliure, temps per a fer els deures i estudiar, per anar a
dormir a una hora convenient, etc.
7. Millora de l’assistència a classe: als instituts en què
l’absentisme escolar és més elevat a les classes de la tarda aquest problema
desapareixeria.
8. Més disponibilitat horària per als centres i entitats que
imparteixen ensenyaments extraescolars o organitzen activitats esportives: amb
les tres tardes de l’ESO hi ha moltes escoles de música, ballet, idiomes, clubs
esportius, etc. que tenen problemes per a organitzar els horaris. Sense les
tardes de l’ESO aquestes activitats podrien començar havent dinat de dilluns a
divendres i no caldria que s’acabessin a les nou o les deu del vespre, com està
passant ara.
9. Si les classes fossin de 50 minuts i no de 60m i hi hagués
dues estones d’esbarjo de 20 minuts (o de 20m la primera i 30m la segona) les
sis classes fetes al matí de manera intensiva no serien tan pesades com es vol
fer veure des d’alguns sectors. En les altres CCAA i en molts altres països es
fa d’aquesta manera i funciona.
10.A les tardes es concentra la conflictivitat i el deteriorament de la
convivència als centres. La jornada intensiva afavoreix la seriositat de
l'ensenyament. Els instituts són per a aprendre, no podem ocupar tot el temps de
l'alumne impedint que pugui exercir els altres rols necessaris per a crèixer com
a persona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada